Reklamační řád
I. Základní
ustanovení
- V případě, že budete mít s
objednávkou jakýkoliv problém, nejlépe je vždy kontaktovat přímo mě osobně na
e-mail info@anastaziedesign.cz.
- Tento reklamační řád se vztahuje na
prodej zboží ANASTAZIE
Bc. Anastázie Vlková,
Dis.
IČO: 14162245
Se sídlem: Horní 50/69, 783 13 Štěpánov
E-mail: info@anastaziedesign.cz
(dále jako "prodávající")
II. Záruka
a jakosti
- Prodávající
odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá žádné vady. Zejména prodávající
odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal
- Má
věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti,
pak takové, které prodávající, nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával
s ohledem na povahu zboží na základě reklamy prodávajícího, nebo výrobce
- Věc
se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí, nebo ke kterému
se věc tohoto druhu obvykle používá
- Je
věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
- Vyhovuje
věc požadavkům právních předpisů
- Kupující
je povinen při osobním převzetí od prodávajícího zkontrolovat přebírané zboží,
jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
- Kupující
je povinen při převzetí od přepravce řádně zkontrolovat stav přebíraného zboží,
jeho úplnost a nepoškozenost obalů podle přepravního listu.
III. Způsob
uplatnění reklamace
- Práva
kupujícího z vadného plnění (dále jako "reklamace") musí být uplatněna v souladu
s tímto reklamačním řádem.
- Kupující
má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, a to na adrese Horní 50/69, 783 13
Štěpánov, nebo prostřednictvím zásilkové služby (s přiloženým reklamačním
formulářem) na vlastní náklady. V případě vyhovění reklamace jsou mu tyto náklady
vráceny. V případě nevyhovění reklamace je mu zboží vráceno opět na náklady
kupujícího.
- Kupující
je povinen při reklamaci doložit datum koupě daného zboží, a to zejména předložením
příslušného daňového dokladu nebo záručního listu, popř. jiným věrohodným
způsobem.
- Kupující
nemá právo uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti,
pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny daného zboží.
IV.
Lhůty pro uplatnění a vyřízení reklamace
- Poskytne-li
prodávající nad rámec zákonných povinností záruku na jakost, její uplatnění se
řídí tímto reklamačním řádem, pokud záruční list, nebo smlouva nestanoví jinak.
- Lhůta
pro uplatnění reklamace začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, který je
uveden v daňovém dokladu, nebo na záručním listě či jiném takovém
dokumentu.
- Záruční
lhůta pro spotřebitele činí pro nové zboží 24 měsíců.
- Kupující
je povinen reklamovat zboží bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že je na zboží
vada. Prodávající neodpovídá za větší rozsah poškození, pokud kupující zboží
užívá, ačkoliv o vadě ví.
- Reklamuje-li
kupující zboží oprávněně, neběží lhůta pro reklamaci po dobu, po kterou je
zboží v opravě, a kupující jej nemůže užívat.
- Prodávající
je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 30 pracovních
dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení
vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém bude
uvedeno datum a místo uplatnění reklamace, charakter vytýkané vady, požadovaný
způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím
vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 40 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající
s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Způsob vyřízení reklamace a dobu
jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není
oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení
reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možné vůbec nebo
včas uskutečnit.
- Je-li
reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených
nákladů spojených s uplatněním reklamace.
- V případě
vyřešení reklamace výměnou zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného
plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného zboží.
V. Výjimka
z odpovědnosti za vady
- Prodávající
neodpovídá za vady zboží v následujících případech
- Je-li
vada na zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní
ceny
- Je
způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním nebo vyplývá-li to z povahy
věci
- Jde-li
o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo
zboží v době převzetí zboží kupujícím
- Mechanické
poškození zboží
- Vada
vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží
- Provedení
nekvalifikovaného zásahu či změna parametrů
- Používání
zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je prodejcem nebo
výrobcem určeno
- Poškození
v důsledku vyšší moci
VI.
Vrácení zboží
- Zboží je možné vrátit do 14 dnů od převzetí
bez udání důvodu dle § 1820 odst. 1 písm. f, Občanského zákoníku.
- Peníze budou odeslány zpět na účet
kupujícího, či předány hotově po přijetí zboží prodávajícím. A to v zákonné
lhůtě 30 dní.
- Zboží je nutné vrátit v původním stavu,
nepoškozené, čisté, nenošené a neprané.
- Odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu
se nevztahuje na zboží šité na míru dle § 1837 písm. d, Občanského zákoníku.
VII.
Závěrečná ustanovení
- Ve
vztahu ke splnění povinnosti dle § 14
zákona č. 634/1992 Sb. Prodávající informuje kupujícího o možnosti využít pro
případné mimosoudní řešení spotřebitelských sporů Českou obchodní inspekci, jež
je notifikovaným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů vedeným
na seznamu Evropské komise.
Tento
reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. 7. 2023