Reklamační řád

I. Základní ustanovení

  • V případě, že budete mít s objednávkou jakýkoliv problém, nejlépe je vždy kontaktovat přímo mě osobně na e-mail info@anastaziedesign.cz.
  • Tento reklamační řád se vztahuje na prodej zboží ANASTAZIE

Bc. Anastázie Vlková, Dis.
IČO: 14162245
Se sídlem: Horní 50/69, 783 13 Štěpánov

E-mail: info@anastaziedesign.cz 

(dále jako "prodávající")

II. Záruka a jakosti

  • Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá žádné vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal
  • Má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, pak takové, které prodávající, nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží na základě reklamy prodávajícího, nebo výrobce
  • Věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí, nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá
  • Je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
  • Vyhovuje věc požadavkům právních předpisů
  • Kupující je povinen při osobním převzetí od prodávajícího zkontrolovat přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
  • Kupující je povinen při převzetí od přepravce řádně zkontrolovat stav přebíraného zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů podle přepravního listu.

III. Způsob uplatnění reklamace

  • Práva kupujícího z vadného plnění (dále jako "reklamace") musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem.
  • Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, a to na adrese Horní 50/69, 783 13 Štěpánov, nebo prostřednictvím zásilkové služby (s přiloženým reklamačním formulářem) na vlastní náklady. V případě vyhovění reklamace jsou mu tyto náklady vráceny. V případě nevyhovění reklamace je mu zboží vráceno opět na náklady kupujícího.
  • Kupující je povinen při reklamaci doložit datum koupě daného zboží, a to zejména předložením příslušného daňového dokladu nebo záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem.
  • Kupující nemá právo uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny daného zboží.

IV. Lhůty pro uplatnění a vyřízení reklamace

  • Poskytne-li prodávající nad rámec zákonných povinností záruku na jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud záruční list, nebo smlouva nestanoví jinak.
  • Lhůta pro uplatnění reklamace začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, který je uveden v daňovém dokladu, nebo na záručním listě či jiném takovém dokumentu.
  • Záruční lhůta pro spotřebitele činí pro nové zboží 24 měsíců.
  • Kupující je povinen reklamovat zboží bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že je na zboží vada. Prodávající neodpovídá za větší rozsah poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.
  • Reklamuje-li kupující zboží oprávněně, neběží lhůta pro reklamaci po dobu, po kterou je zboží v opravě, a kupující jej nemůže užívat.
  • Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 30 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum a místo uplatnění reklamace, charakter vytýkané vady, požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 40 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možné vůbec nebo včas uskutečnit.
  • Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace.
  • V případě vyřešení reklamace výměnou zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného zboží.

V. Výjimka z odpovědnosti za vady

  • Prodávající neodpovídá za vady zboží v následujících případech
  • Je-li vada na zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny
  • Je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci
  • Jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží v době převzetí zboží kupujícím
  • Mechanické poškození zboží
  • Vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží
  • Provedení nekvalifikovaného zásahu či změna parametrů
  • Používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je prodejcem nebo výrobcem určeno
  • Poškození v důsledku vyšší moci

VI. Vrácení zboží

  1. Zboží je možné vrátit do 14 dnů od převzetí bez udání důvodu dle § 1820 odst. 1 písm. f, Občanského zákoníku.
  2. Peníze budou odeslány zpět na účet kupujícího, či předány hotově po přijetí zboží prodávajícím. A to v zákonné lhůtě 30 dní.
  3. Zboží je nutné vrátit v původním stavu, nepoškozené, čisté, nenošené a neprané.
  • Odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu se nevztahuje na zboží šité na míru dle § 1837 písm. d, Občanského zákoníku.

VII. Závěrečná ustanovení

  • Ve vztahu ke splnění povinnosti dle § 14 zákona č. 634/1992 Sb. Prodávající informuje kupujícího o možnosti využít pro případné mimosoudní řešení spotřebitelských sporů Českou obchodní inspekci, jež je notifikovaným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů vedeným na seznamu Evropské komise.

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. 7. 2023